Jadłospis

w programie „ Zdrowo jemy i zdrowo rośniemy”,
którego współautorem jest Fundacja Nutricia.

Program wspiera budowanie zdrowych nawyków żywieniowych naszych dzieci.

Odpowiednie żywienie w pierwszych latach życia jest kluczowe dla rozwoju młodego człowieka.

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 1169/2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, które ze szczególnym uwzględnieniem alergenów, muszą byc łatwo dostępne tak aby odbiorca miał świadomość, żę odniesieniu do danej żywności występują kwestie związane z alergiami i nietolerancją pkiarmową. W związku z powyższym przy jadłospisie będzie można znaleźć spis alergenów, a przy każdym daniu numer alergenu jaki zawiera to danie.

NUMERY ALERGENÓW WYSTĘPUJĄCYCH W POSIŁKACH:

  1. Zboża zawierające gluten (tj. pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, kamut lub ich szczepy hubrydowe) i produkty pochodne
  2. Skorupiaki i produkty pochodne
  3. Jajka i produkty pochodne
  4. Ryby i produkty pochodne
  5. Orzeszki ziemne (arachidowe) i produkty pochodne
  6. Soja i produkty pochodne
  7. Mleko i produkty pochodne
  8. Orzechy tj. migdały (Amygdalus communis L), orzechy laskowe (Corylus avellana), orzechy włoskie (Juglans regia), nerkowce (Anacardium occidentale), orzechy pekan (Carya illinoiesis/Wangenh/K.Koch), orzechy brazylijskie (Bertholletia exelsa), pistacje (Pistacia vera), orzechy makadamie lub orzechy Queensland (Macadamia ternifolia) i produkty pochodne
  9. Seler zwyczajny i produkty pochodne
  10. Gorczyca i produkty pochodne
  11. Nasiona sezamu i produkty pochodne
  12. Dwutlenek siarki i siarczyny w stężeniach powyżej 10 mg/kg lub 10 mg/l w przeliczeniu na SO2
  13. Łubin i produkty pochodne
  14. Mięczaki i produkty pochodne
  • Zgodnie z informacjami od producentów użyte produkty gotowe ( np. kakao, herbata, dżem, ketchup, koncentrat pomidorowy, produkty z mięsa) mogą zawierać śladowe ilości alergenów glutenu, mleka łącznie z laktozą, jaj, soi, orzechów, selera i gorczycy.

UWAGA:
Przypominamy jednocześnie, że w żywieniu dziecka nie powinno się ograniczać produktów alergizujących, chyba, że występuje wyraźne wskazanie lekarza. Racjonalne żywienie jest ważne w każdym wieku, a dla malucha może być wręcz kluczowe dla rozwoju.

 

JADŁOSPIS TYGODNIOWY 01.09-03.09.2021.

JADŁOSPIS TYGODNIOWY 06.09-10.09.2021.

JADŁOSPIS TYGODNIOWY 13.09-17.09.2021.,

JADŁOSPIS TYGODNIOWY 20.09-24.09.2021

.

Font Resize
Contrast