Grupa II

Grupa II liczy 21 dzieci (6 dziewczynek i 15 chłopców), w tym 6 pięciolatków i 15 czterolatków.

W grupie pracują nauczycielki: p. Marylka i p. Monika,  a pomaga nam p. Monika.

Nasza grupa jest uśmiechnięta, wesoła i ciekawa świata. Uwielbiamy śpiewać i tańczyć. Radość sprawia nam rysowanie, malowanie oraz lepienie z plasteliny. Między zabawami uczymy się mówić, słuchać i rozumieć. Przedszkole to nasz drugi dom, do którego przychodzimy z uśmiechem na twarzy.

Godziny pracy oddziału: 7:30-17:30

Listopad

Tydzień IX. LISTOPADOWE WSPOMNIENIA

Kto jest kim w mojej rodzinie

Album moich dziadków

Jak żyli moi dziadkowie?

Życie człowieka

Drzewo mojej rodziny

Tydzień X. JESIENNA POGODA

Wędrująca ziemia

Jesienne obłoki

Pada, pada deszcz

Fascynujące krople

Kapryśna pogoda

Tydzień XI. ZWIERZĘTA DOMOWE

Czy wszystkie zwierzęta są dzikie?

Zwierzęta też mają swoje rodziny

Zwierzęta też mają swoje upodobania

Jak opiekować się zwierzątkiem?

Czy miś to też zwierzę?

Tydzień XII. ZIMNO, CORAZ ZIMNIEJ

Przygotowania do zimy

Kto robi zapasy na zimę?

Kto zapada w sen zimowy?

Kogo zimą nie spotkamy w Polsce?

Jakie zwierzęta potrzebują naszej pomocy zimą?

                 

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • wprowadzenie litery M, m;
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami czasu: dawniej, dziś i w przyszłości;
  • wprowadzenie pojęcia drzewo genealogiczne; kształtowanie zrozumienia aspektów liczby 3;
  • kształtowanie wiedzy dzieci na temat zmian związanych z ruchami Ziemi (obiegowym i obrotowym);
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat zjawisk atmosferycznych takich, jak powstawanie chmur;
  • poszerzanie słownika biernego i czynnego dziecka o wyrazy związane z krążeniem wody w przyrodzie;
  • wprowadzenie litery D, d;
  • wprowadzenie liczby 4;
  • wprowadzenie pojęć: ssaki, gady, płazy, ptaki, ryby;
  • doskonalenie umiejętności uczestnictwa w scenkach dramowych;
  • utrwalenie wiedzy dotyczącej zmian przyrodniczych związanych z nadejściem zimy;
  • doskonalenie umiejętności podawania nazw zwierząt i ich domów;
  • wprowadzenie litery Y, y na podstawie liczby mnogiej;
  • utrwalenie nazw zwierząt i sposobów na przetrwanie zimy;
  • wprowadzenie liczby 5.