Grupa I

Witamy serdecznie wszystkie dzieci i rodziców. Bardzo cieszymy się na współpracę i nowe przygody, które nas czekają w nowym roku szkolnym. 

Jesteśmy grupą 3 i 4 latków. W grupie uczą nauczyciele: Pani Selena, Pani Ola i Pani Dyrektor. Wspiera nas i pomaga Pani Basia, posiłki przynosi nam i dba o naszą salę Pani Grażynka.

Styczeń

Temat tygodnia: WITAMY NOWY ROK

JAKIE SĄ NASZE POSTANOWIENIA NOWOROCZNE?

CZYM MOŻNA MIERZYĆ CZAS?

JAKA BĘDZIE PORA ROKU PO ZIMIE?

STYCZEŃ, LUTY, MARZEC…I JAK DALEJ?

ILE DNI MA TYDZIEŃ?

Temat tygodnia: CO MOŻNA ROBIĆ ZIMĄ?

JAK WYGLĄDA ŚWIAT ZIMĄ?

IDZIEMY NA GÓRKĘ – JAK SIĘ UBRAĆ, GDY JEST ZIMNO?

CZY ZE ŚNIEGU MOŻNA COŚ ZROBIĆ?

BADAMY ŚNIEG I LÓD!

W KTÓRĄ STRONĘ POSZEDŁ MÓJ PIESEK?

Temat tygodnia: ŚWIETO BABCI I DZIADKA

CO PRZYGOTUJEMY NA UROCZYSTOŚĆ Z OKAZJI DNIA BABCI I DZIADKA?

JAK SPĘDZAM CZAS Z BABCIĄ I DZIADKIEM?

JAKI PREZENT PRZYGOTUJEMY DLA BABCI?

Z CZEGO ZROBIĆ ZAKŁADKE DO KSIĄZKI DLA DZIADKA?

BABCIU, DZIADKU, ZAPRASZAMY NA UROCZYSTOŚĆ!

Temat tygodnia: ZIMOWE MISTRZOSTWA SPORTOWE

JAK BEZPIECZNIE BAWIĆ SIĘ NA LODZIE I ŚNIEGU?

MY SIĘ ZIMY NIE BOIMY, BO ROZGRZEWKĘ DZIŚ ROBIMY!

WYMYŚLAMY ZABAWY ZIMOWE W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM!

CO JEST POTRZEBNE DO UPRAWIANIA SPORTÓW ZIMOWYCH?

ŚCIGAMY SIĘ NA SANKACH!

                 

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Kształtowanie umiejętności planowania.
  • Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazu
  • Utrwalenie nazw pór roku oraz ich charakterystycznych cech.
  • Poszerzenie słownika dzieci o nazwy miesięcy.
  • Rozwijanie umiejętności nazywania dni tygodnia.
  • Zapoznanie dzieci ze zjawiskami atmosferycznymi charakterystycznymi dla zimy: mróz, śnieg, lód.
  • Poszerzenie wiadomości na temat życia zwierząt w czasie zimy.
  • Kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiedzi na temat babci.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiedzi na temat dziadka.
  • Kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla babci i dziadka.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw.
  • Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci związanego z zimowymi dyscyplinami sportowymi.